Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Witaminy > Witamina H

Za dużo otrębów, a mało błonnika

Od wielu lat mówi się o zaletach spożywania otrębów zbożowych. Rzeczywiście, otręby bogate w błonnik ułatwiają trawienie, ale ich nadmiar może nasilić objawy niestrawności i wywołać bóle brzucha, wzdęcia czy inne dolegliwości jelitowe. Dlatego otręby należy wprowadzać do diety stopniowo, pamiętając, by ich ilość nie przekraczała 2-3 łyżek dziennie. Specjaliści polecają otręby owsiane, które dzięki rozpuszczalnemu błonnikowi są łatwiej przyswajalne przez organizm. Wraz z wprowadzeniem ich do diety należy wypijać również więcej płynów, przynajmniej 2 litry dziennie. Jeśli masz wrażliwy układ pokarmowy, wybieraj produkty bogate w błonnik rozpuszczalny w wodzie. Oprócz otrębów owsianych, zwierają go suszone owoce i siemię lniane oraz orzechy. Spore ilości takiego błonnika można znaleźć również w świeżych owocach takich jak: truskawki, maliny gruszki, pomarańczach, jabłkach. Najwięcej zawierają go rośliny strączkowe, ale ze względu na to, że powodują wzdęcia, należy je spożywać w ograniczonych ilościach.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.