Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Zdrowie > Korzystanie ze słońca w zimie jest ważne

Witamina B6

Witamina B6 podnosi odporność organizmu i uczestniczy w tworzeniu przeciwciał. Witamina B6 Niezbędna jest w produkcji krwinek czerwonych i hormonów. Podczas smażenia, gotowania mięsa ubytki witaminy B6 wynoszą około 30-50 %. Stres, miesiączka, ciąża, dolegliwości serca, podeszły wiek, zbyt niski poziom cukru we krwi i zażywanie pigułek antykoncepcyjnych zwiększają zapotrzebowanie na tę witaminę. Przy dłuższym stosowaniu dużych dawek witaminy B6 mogą wystąpić niezbyt nasilone zaburzenia neurologiczne. Witamina B6 Niedoborem witaminy są stany zapalne skóry, apatia, bezsenność, nadmierne pocenie się. W żywności witaminę B6 możemy znaleźć przede wszystkim w drożdżach, wątróbce, ziarnach soi, kiełkach

pszenicy, orzechach włoskich, bananach, rybach, awokado. Na pogorszenie się wchłaniania tej witaminy do naszego organizmu wpływa wysoka temperatura, światło, środowisko zasadowe, alkohol, nikotyna, nadmiar białka w potrawach. Witamina B6 Za to na polepszenie wchłaniania ma wpływ witamina H, witamina C, magnez oraz cynka, a także jego związki.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.