Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Fitness > Rower dobry dla wszystkich

Witamina B5

Reguluje ona poziom kwasów tłuszczowych i cholesterolu. Witamina B5 Ważna jest podczas regeneracji komórek skóry i błon śluzowych. Uczestniczy w wytwarzaniu przeciwciał. Wspomaga proces pigmentacji włosów. U osób, których głównymi składnikami diety są potrawy gotowane, żywność puszkowana, frytki, białe pieczywo, pizza, makaron i które jedzą dużo cukru oraz słodyczy, może wystąpić niedobór tej witaminy. Witamina B5 Przy niedoborze witaminy b5 możemy odczuwać takie dolegliwości jak: uczucie ciągłego zmęczenia, osłabienia, bóle głowy i brzucha, nudności i wymioty, zmniejszenie odporności, zmiany na skórze, pęknięcia skóry w kącikach ust, sztywność stawów, skurcze ramion i nóg. Ludzie żyjący w stresie i ciężko

pracujący fizycznie oraz sportowcy powinni przyjmować zwiększone dawki witaminy B5. Na pogorszenie wchłaniania się tej witaminy ma wpływ gorączka, alkohol, kawa, herbata, tabletki nasenne. Witamina B5 Źródła w żywności bogate w witaminę B5 to przede wszystkim wątróbka, otręby pszenne, pstrąg, pestki słonecznika, śledź, makrela, ser camembert, orzechy włoskie, mąka pełnoziarnista, kraby, dziczyzna, mleko.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.