Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Książki > J. Olivier – Kulinarne wyprawy Jamiego

Witamina B2

Witamina ta jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy układu nerwowego oraz dla wzroku, utrzymuje ona w zdrowiu błony śluzowe dróg oddechowych, śluzówki i przewodu pokarmowego, nabłonki naczyń krwionośnych i skóry. Witamina B2 Osoby żyjące w stresie potrzebują więcej witaminy B2, ponieważ dzięki niej jest możliwe wydalanie adrenaliny z komórek rdzenia nadnerczy. Niedobór tej witaminy charakteryzuje się przede wszystkim spadkiem masy ciała, uczuciem pieczenia skóry, zapaleniami błony śluzowej kącików ust tak zwane zajady, zapaleniem spojówek czy nawet niedokrwistością. Witamina B2 Jest kilka czynników, które wpływają na gorsze wchłanianie się witaminy do naszego organizmu należą do nich miedzy

innymi: długotrwałe działanie światła i wysokiej temperatury. Zażywanie estrogenu, alkoholu i środków antykoncepcyjnych, czy stosowanie tłustej diety. Witamina B2 Źródła w żywności witaminy B2 to: drożdże, migdały, jajko kurze, grzyby, łosoś, ser chudy, pstrąg, makrela, fasola suszona, wołowina, szpinak, małże, mleko pełnotłuste, jogurty, orzechy włoskie.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.