Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Witaminy > Witamina C

Witamina B12

Witamina ta uczestniczy w tworzeniu czerwonych komórek krwi, tworzeniu materiału genetycznego, jest bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Zapobiega anemii złośliwej. Słodycze, napoje słodzone i cukier rozpuszczają florę bakteryjną jelit, a to wpływa na zaburzenia wchłaniania się witaminy B12. Niedobór witaminy powoduje niedokrwistość złośliwą, zmiany zwyrodnieniowe błony śluzowej żołądka, zaburzenia jelitowo-żołądkowe, stany zapalne ust, niemiły zapach ciała, depresja i zaburzenia w miesiączkowaniu. Nadmiar witaminy powoduje odczyny alergiczne. Źródła witaminy B12 to przede wszystkim: wątróbka, ostrygi, śledź, makrela, sardynki, pstrag, żółtko jaj kurzych, węgorz, kurczak i wszelkiego rodzaju drób oraz mleko. Na polepszenie wchłaniania się witaminy B12 mają wpływ szczególnie: witamina A, witamina B1, kwas foliowy, witamina C, potas, wapń oraz sorbitol.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.