Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Zioła > Szałwia lekarska

Potas, sód i żelazo

Potas i sód regulują gospodarkę wodną organizmu. Potas, sód i żelazo Sód zatrzymuje wodę, zaś potas zwiększa jej wydalanie. Oba pierwiastki są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania nerwów i mięśni. Dobre źródła potasu to przede wszystkim banany, morele, marchew, ziemniaki, brokuły, brukselka, kapusta, awokado, daktyle, orzechy, szpinak. Natomiast źródłem sodu jest żywność produkowana z udziałem soli. Potas, sód i żelazo Żelazo to kluczowy składnik hemoglobiny. Jest niezbędny w procesie budowy krwinek czerwonych czyli erytrocytów, wytwarzania niektórych enzymów oraz transportu tlenu. Warunkuje prawidłową budowę skóry, włosów, paznokci. Bez żelaza nie można właściwie funkcjonować nasz układ odpornościowy. Organizm magazynuje żelazo w nerkach, śledzionie i w szpiku kostnym. Potas, sód i żelazo Źródła w żywności to: wątroba, mięso, fasola, krewetki, płatki śniadaniowe, chleb pełno pszenny, brokuły, groch, szpinak.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.