Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Witaminy > Witamina B12

Jajka na zdrowie

Wokół jajek przez szereg długich lat narosło wiele niekorzystnych mitów. Uważano między innymi, że jajka ze względu na sporą zawartość cholesterolu nie należą do zbyt zdrowych. Dzisiaj już wiadomo, że to jedzenie wysoko przetworzonego, czerwonego mięsa ma największy wpływ na zbyt wysoki poziom złego cholesterolu. Jajko samo w sobie nie jest zbyt szkodliwe, wręcz przeciwnie. Jajka należy jeść chociażby przez wzgląd na dużą zawartość białka. Dzięki temu, że białko trawi się dość wolno możemy cieszyć się dłuższym uczuciem sytości. Na dodatek jajka zawierają sporo witamin z grupy A, E oraz K czy B. Do tego jajka są prawdziwą skarbnicą dobroczynnych pierwiastków w postaci fosforu czy żelaza. Co najlepsze jajka tylko w niewielkiej ilości składają się z tłuszczów. Nieprawdą jest więc to, że jajka są głównymi sprawcami zbyt wysokiego poziomu cholesterolu we krwi. Największy wpływ na wysoki cholesterol ma spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczów zwierzęcych. Ile więc jajek najlepiej byłoby spożywać? Ich ilość jest stosunkowo niewielka. W ciągu całego tygodnia najlepiej dla naszego zdrowia byłoby spożywać nie więcej jak maksymalnie cztery jajka. Osoby ze zbyt wysokim cholesterolem ilość jajek powinny jeszcze bardziej ograniczyć.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.