Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Domowe sposoby na dolegliwości > Za dużo otrębów, a mało błonnika

Grejpfrut

Grejpfrut swoim wyglądem zbliżony jest do pomarańczy, ale różnią się nieco właściwościami no i oraz smakiem. Grejpfrut w swoim składzie zawiera spore ilości naringiny to właśnie ona odpowiedzialna jest za jego specyficzny, lekko gorzkawy smak.  Substancja ta działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo, obniżaj ilość cholesterolu, zmniejsza poziom glukozy we krwi i przyspiesza przemianę materii. Owoc ten uważany jest za zabójcę bakterii i tłuszczów, ma w sobie wiele cennych witamin, poprawia urodę, zmniejsza zły cholesterol w naszym organizmie, chroni przed rakiem. Znajdują się również w nim witaminy takie jak: witamina C, witamina E, PP, kwas foliowy i inne witaminy z grupy B,

a także wapń, potas, żelazo, magnez, fosfor, cynk, fluor. Jeśli będziemy regularnie spożywać grejpfruty to z pewnością w późniejszym czasie unikniemy wielu chorób układu krwionośnego. W czasie odchudzanie powinniśmy spożywać znacznie ilości tego soczystego owocu, ponieważ jest świetnym wspomagaczem w walce z nadwagą. Osoby chore na cukrzyce również powinny po nie sięgać, grejpfruty koloru czerwonego wspomagają wydzielanie insuliny przez trzustkę.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.