Jesteś tutaj: dietakapusciana.com.pl > Przepisy na lekkostrwane posiłki > Dietetyczne drugie danie

Brukselka

Brukselka większości osób kojarzy się z taką małą kapustką, którą mama zawsze wrzucała do zupy jarzynowej. Smak jej jest nieco specyficzny i lekko gorzkawy. Nie wszystkim smakuje, a szczególnie nie przepadają za nią dzieci. Wydawać by się mogło, że takie małe warzywo nie ma zbyt wielu witamin. Otóż ta mała kapustka to źródło witamin C, E, K, a także z grupy B- wpływają one korzystanie na naszą odporność oraz na układ nerwowy. Jest w niej bardzo dużo kwasu foliowego, także jeśli jesteście w ciąży to powinna być wasza przekąska. Co ciekawe brukselka uważana jest za warzywo młodości, ponieważ ma duży wpływa na odbudowę DNA oraz blokuje rozwój nowotworów. Jako ciekawostkę można

dodać, że 150 gram brukselki pokryje nasze dzienne zapotrzebowanie na witaminę C- dlatego też warzywo to powinno się jeść, gdy jesteśmy przeziębieni lub dopadła nas grypa. Jeśli się odchudzamy to również warto sięgać po brukselkę, ponieważ ma ona tylko 20kcal w 100gramach, a w tym aż 2.9grama rozpuszczalnego błonnika. Jest również sposób na to, aby podczas gotowania pozbyć się tego gorzkawego smaku. Wystarczy gotować ją w wodzie z mlekiem i z małą łyżeczką cynamonu.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.